Tuntikuvaukset

 

LIVE ryhmäliikuntatunnit:


Body
Tehokas ja monipuolinen treeni koko keholle! Helpon ja tehokkaan alkulämmittelyn jälkeen tehdään lihaskunto-osuus, jossa käytetään erilaisia välineitä. Loppuun palauttelevat venytykset.
• Tunti sopii kaikille, ohjaaja antaa tarvittaessa hypyttömät vaihtoehdot.
• Tunnille mukaan tarvitset sisäkengät, juomapullon ja hikipyyhkeen.

CoreFlex
Kehoa vetreyttävä ja tukilihaksia vahvistava tunti. Lämmittelyn ja tasapaino- sekä keskivartaloharjoitusten jälkeen keskitytään pitkiin, rauhallisiin venytyksiin.
• Sopii kaikille, tunnille et tarvitse kenkiä.
• Mukaan voit ottaa juomapullon, hikipyyhkeen sekä halutessasi oman joogamaton.

H.I.I.T – High Intensity Interval Training
60 min tehotreeni kaikille jotka haluavat haastaa itsensä! Rankka harjoitus joka kehittää hapenottokykyä, lihaskuntoa ja ketteryyttä. Liikkeet tehdään oman kunnon mukaan ja omaan tahtiin patteriharjoituksena. Ei sisällä askelsarjoja.
• Sopii jo jonkun aikaa liikuntaa harrastaneille
• Tunnille mukaan tarvitset sisäkengät, juomapullon ja hikipyyhkeen.

Jooga Stretching
Kehoa avaavaa ja venyttävää helppoa joogaa kankeille ja aloittelijoille. Tunnilla avataan rauhalliseen tahtiin lihaksiston kireyksiä, tehdään rentouttavia ja lihasten elastisuutta sekä aineenvaihduntaa edistäviä venytyksiä. Tunnilla tehdään harjoituksia sekä seisten että lattialla. Lopuksi tehdään rentoutusharjoitus.
• Sopii kaikille, tunnille et tarvitse kenkiä.
• Mukaan voit ottaa juomapullon, hikipyyhkeen sekä halutessasi oman joogamaton.

Les Mills BODYPUMP™
Yksi nopeimmista keinoista saada koko keho kuntoon, se haastaa tärkeimmät lihasryhmät intensiiviseen treeniin kyykkyjen, työntöjen, nostojen ja kääntöjen avulla. BodyPumpissa harjoitteet tehdään tangon ja painojen avulla, mitkä tuovat tehokkuutta tähän innostavaan harjoittelumuotoon.
• Sopii jo jonkun aikaa liikuntaa harrastaneille
• Tunnille mukaan tarvitset sisäkengät, juomapullon ja hikipyyhkeen.

Les Mills BODYBALANCE™
Yhdistelmä joogaa, tai chi:ta ja pilatesta. Se tekee kehostasi voimakkaamman ja
joustavamman, mutta auttaa Sinua myös rauhoittumaan. Keskittymisen, hengityksen ja tarkoin valittujen liikeyhdistelmien kautta voima, tasapaino ja liikkuvuus kehittyvät miellyttävän musiikin tahtiin.
• Sopii kaikille, tunnille et tarvitse kenkiä.
• Mukaan voit ottaa juomapullon, hikipyyhkeen sekä halutessasi oman joogamaton

PowerStep
PowerStep on tehokas kestävyyttä, kehonhallintaa sekä lihaskuntoa kehittävä tunti.
Alkuun lämmitellään jonka jälkeen sykkeennostot step-laudalla vuorottelevat tehokkaan, toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun kanssa. Lihaskuntoliikkeissä voidaan käyttää lisäpainoina levypainoja, käsipainoja tai kahvakuulaa. Tunnin lopussa lyhyet venyttelyt. Tunti sopii jo jonkun verran liikuntaa harrastaneille, ohjaaja antaa tarvittaessa myös hypyttömät vaihtoehdot.
• Sopii jo jonkun aikaa liikuntaa harrastaneille
• Tunnille mukaan tarvitset sisäkengät, juomapullon ja hikipyyhkeen.

X-Fit syke
Koko kehoa haastava, crossfitistä vaikutteita saanut intervallitunti, jossa tehokkaat sykkeennostot ja toiminnalliset lihaskunto-osiot vuorottelevat. Tunnilla käytetään oman kehonpainon lisäksi erilaisia välineitä ja liikkeet voi suorittaa oman kuntotason mukaisesti. Tunti ei sisällä askelsarjoja.
• Sopii jo jonkun aikaa liikuntaa harrastaneille
• Tunnille mukaan tarvitset sisäkengät, juomapullon ja hikipyyhkeen.

Zumba®
Zumba® Fitness on fitnesstanssitunti, missä hiki virtaa ja hymy on herkässä. Tunti sisältää rytmitajua kehittäviä askelkuvioita sovellettuna mukaansa tempaaviin lattari- ja maailman rytmeihin kuten merengue, reggaeton, salsa, cumbia, bellydance ja african, unohtamatta tietenkään kuumimpia listahittejä. Tunti aktivoi keskivartaloa ja nostaa sykettä.
• Tunti sopii kaikille, ohjaaja antaa tarvittaessa hypyttömät vaihtoehdot.
• Tunnille mukaan tarvitset sisäkengät, juomapullon ja hikipyyhkeen.

 


Ryhmäliikunta-aikataulu

 

VIRTUAALISET ryhmäliikuntatunnit:


Les Mills BODYBALANCE™ 
Yhdistelmä joogaa, tai chi:ta ja pilatesta. Se tekee kehostasi voimakkaamman ja
joustavamman, mutta auttaa Sinua myös rauhoittumaan. Keskittymisen, hengityksen ja tarkoin valittujen
liikeyhdistelmien kautta voima, tasapaino ja liikkuvuus kehittyvät miellyttävän musiikin tahtiin. MyFit tarjoaa
BODYBALANCE™-tunteina 60 min sekä 30 minuutin pituiset Strength- ja Stretch -tunnit.

Les Mills BODYPUMP™ 
Yksi nopeimmista keinoista saada koko keho kuntoon! Haasta tärkeimmät lihasryhmät
intensiiviseen treeniin kyykkyjen, työntöjen, nostojen ja kääntöjen avulla. BodyPumpissa harjoitteet tehdään tangon ja
painojen avulla, mitkä tuovat tehokkuutta tähän innostavaan harjoittelumuotoon. Sekä 30 että 60 minuutin
BODYPUMP™-tunteja.

Les Mills BODYCOMPAT™
Voimistava cardiotreeni, joka tempaa energisyydellään mukaansa. Tämä kehoasi
monipuolisesti haastava ohjelma on saanut inspiraationsa eri kamppailulajeista ja liikesarjatkin tulevat mm. karatesta,
taekwondosta, tai chistä, capoeirasta ja nyrkkeilystä. Isket, potkit ja lyöt polttaen samalla tehokkaasti kaloreita.
BODYCOMPAT™ tunnit sekä 30 että 60 minuutin pituisina virtuaalitunteina.

Les Mills CRWORX™
Koko kehon tehokas puolituntinen joka haastaa Sinut ja kehosi . CRWORX™ tunnilla harjoitetaan
toiminnallisesti koko kehoa, välillä myös kuminauhoja hyödyntäen. Kokeile ja ihastu!

Les Mills SH’BAM™ 
Come as You are, leave as a star! Mukaansa tempaava tanssillinen tunti, joka sopii kaikille.
Liikkeisiin on helppo päästä mukaan, ja tunnit kehittävät koordinaatiota sekä ovat sykettä nostavia.

Jooga 1 – (kevyempi, helpompi tunti)
Vinyasa Flow jooga on dynaaminen musiikin kera tehtävä harjoituskokonaisuus, missä hengitys ja liike kulkevat
yhdessä. Tunneilla lämmittely tehdään aurinkotervehdysten ja niihin liittyvien keskivartalon lihasten avulla. Jokainen
tunti sisältää mm.tasapaino-, taaksetaivutus-, eteentaivutus-, noja- ja voima-asanat. Teemat vaihtelevat.

Jooga 2 – (raskaampi, haastavampi tunti)
Vinyasa Flow jooga on dynaaminen musiikin kera tehtävä harjoituskokonaisuus, missä hengitys ja liike kulkevat yhdessä. Tunneilla lämmittely tehdään aurinkotervehdysten ja niihin liittyvien keskivartalon lihasten avulla. Jokainen tunti sisältää mm.tasapaino-, taaksetaivutus-, eteentaivutus-, noja- ja voima-asanat. Teemat vaihtelevat.

DanceMix
Tervetuloa iloiselle ja vauhdikkaalle tanssitunnille, jossa pääset tuttujen rytmien ja uusimpien pop-hittien mukana jammailemaan. Aiempaa tanssikokemusta et tarvitse, älä siis välitä toisesta vasemmasta jalastasi. Tunnille tarvitset mukaan rennot liikuntavaatteet, juomapullon ja hikipyyhkeen sekä rohkeutta laulaa mukana. Tunnin kesto noin 40min. Lopussa jäähdytellään ja venytellään.

Core&Boxing
Tehokas ja vauhdikas intervallitunti, jossa nyrkkeilystä tuttujen iskujen myötä tehoja ja sykkeitä nostetaan. Vivahteita
klassisenkin baletin tasapaino-ja koordinaatio liikkeistä haastaen sinut mitä keskittyneempiin core-lihasten harjoitteisiin. Nyrkkeily ja ns. pilates-osiot vuorottelevat, jolloin saat tunnista loistavan kokonaisuuden. Tunnilla voit liikkua niin sisäjumppakengillä kuin paljain jaloin. Tunnin kesto noin 40min, lopussa kevyet venytykset ja jäähdyttelyt.

Roller1 Ylä
Ylävartalon putkirullaus. Ylävartalon pehmytosakudoksia, lihaksia ja lihaskalvoja avaava, jännityksiä helpottava, helppo rullailukokonaisuus. Tee liikkeet omaa kehoa, kireyksiä ja kipeitä kohtia kunnioittaen. Kesto noin 15min ja tunti sopii enemmän omana
harjoituksena tai palauttavana rullailuna treenin jälkeen, ei alkulämmittelynä ennen treeniä.

Roller2 Ala
Alavartalon ja jalkojen rullaus. Alakropan pehmytosakudoksia, lihaksia ja lihaskalvoja avaava, jännityksiä helpottava, helppo rullailukokonaisuus. Tee liikkeet omaa kehoa, kireyksiä ja kipeitä kohtia kunnioittaen. Tunnille tarvitset jumppa-alustan ja rollerin eli
putkirullan. Hieman kireämmät, ihoa myötäilevät vaatteet helpottavat rullausta. Kesto noin 15min ja tunti sopii enemmän omana harjoituksena tai palauttavana rullailuna treenin jälkeen, ei alkulämmittelynä ennen treeniä.

Seniorijumppa 40 min
Kevyt, mutta toiminnallinen – sopii myös liikuntaa aloittaville. Ei askelkuvioita. Sisältää helpon alkulämmittelyn, lihaskunto- ja tasapaino osion sekä lyhyen loppuvenyttelyn. Välineinä: käsipainot (ei pakolliset) ja alusta.

RVP 35 min Nopea alkulämmittely. Tehokas puolituntinen. Nopea verryttely jaloille ainoastaan lopussa. Muuten kyykkyjä, askelkyykkyjä, paljon joustoja. Vatsat treenataan; alavatsa, suorat vatsat, vinot vatsat, ylävatsa. Pakaroille erikseen lopussa lantionnostoja ja hyppyjä sykettä kohottavaa. Ja vielä punnerrusta ja lankkua lopuksi. Välineinä mukana: levykiekko, alusta ja fitness bag tms esim kahvakuula

Easy Step
Step-aerobic tunti. Tunnilla askelletaan helppoja sarjoja step-laudan kanssa. Lopuksi venyttelyt.

Step30
Step-aerobictunti hieman haastavammalla askelkuviolla. Lopuksi venyttelyt.

Core & venyttely
Tehokas tunti, jonka aikana keskitytään vatsan, selän ja kylkien ns. korsetin lihaskunnon lisäämiseen. Noin puolet ajasta venytellään, eli otathan myös pitkähihaisen tunnille mukaan :). Sopii kaikille!

Easy Lihaskunto
Helppo mutta monipuolinen lihaskuntotunti 30 minuuttia. Erinomainen koko kehon harjoitus aloittelijoista aktiiveille.

Lihaskunto30
Lihaskuntotreeni musiikin tahdissa. Tunnilla vahvistetaan kehon suurimpia lihasryhmiä levytangon- ja painojen avulla. Jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan valitsemalla itselleen parhaiten sopivat painot.

Kahvakuula30
Kahvakuula tunnilla harjoitetaan koko kehon lihaksia helpoilla ja tehokkailla liikkeillä ja liikeyhdistelmillä giryakuulan kanssa. Jokainen saa valita oman kuntonsa mukaan giryakuulan koon. Kaikki rohkeasti mukaan!

PowerStep
Vauhdikasta askellusta step-laudalle. Mukana sykkeenkohotusosioita. Sopii jo hieman liikuntaa harrastaneille.

MyFit Pump intro 5 min
Introssa opetetaan MyFit Pumpissa käytettävien välineiden käyttö sekä oikeat harjoitusasennot.

Senior Balance
Helppoa ja tehokasta tasapainoa ja kehonhallintaa kehittävä harjoitus rauhallisen musiikin tahdissa.

MyFit Dance
Mukaansa tempaava tanssitunti, jossa rytmi tempaa mukaansa alusta alkaen. Sekoitus perinteistä aerobicia ja tanssia.

LatinMix
Zumba-tyyppinen tehokas ja rytmikäs tanssillinen tunti, joka haastaa koko kehon.

Kehonhallinta
Varsinkin keskivartaloa vahvistava ja kehonhallintaa kehittävä tehokas puolituntinen.

Venyttely30
Kehonhuoltotunti, jolla venytellään kaikki kehon päälihasryhmät läpi. Venyttely on tärkein ennaltaehkäisevä ja huoltava toimenpide, joka mm. palauttaa lihaksen lepopituuden, parantaa verenkiertoa ja edistää aineenvaihduntaa. 30 min ja sopii kaikille.

Vatsa-peppu 30
Nimensä mukaisesti vatsa-peppu haastaa kiinteyttävään treeniin hyvällä sykkeellä. Helppoa ja tehokasta.

 

Ryhmäliikunta-aikataulu

 

VIRTUAALISET sisäpyöräilytunnit:


Spinning basic30
Hyvä tunti aloittelijoille, kevyt tunti josta pystyt aloittamaan spinningin

Warm up 15
Hyvä alkulämmittely ennen spinning tuntia tai miksei ennen sali treeniä

Warm Up Spinning 15
Sykettä kohottava 15 minuuttinen, ei loppuverryttelyä. Alkulämmittely kappale jossa jo lämpö päälle.

Spinning intro 5
Lyhyessä introssa opastetaan spinningpyörän säädöt ja oikea ajoasento.

Spinning basic 45
Tunti sopii kaikille vasta-alkajasta pitempääkin polkeneille. Opetellaan eri tekniikoita turvalliseen polkemiseen.
Jokaisen työosuuden jälkeen palautellaan.

Spinning cardio 60
Tunti on haastava. Tehdään töitä kaikilla sykealueilla ja haastetaan oma kestävyys tunnilla. Täällä saat kaiken irti
polkemisestasi, polkemisen perustekniikat oltava hallussa.

Easy Spin
Sisäpyöräilytunti, taso helppo. Soveltuu kaikille tai vaikka alkulämmittelyksi ennen treeniä. Mukaan hikipyyhe ja juomapullo sekä sisäkengät/pyöräilykengät. Kesto 30 min.

Spin30
30 minuuttia tehokasta pyöräilyä. Syketaso nousee ja laskee vuorotellen aerobisen ja anaerobisen kynnyksen välillä.
Keskiraskas harjoitus.

Race
30 minuutin mittainen Race on hapenottokykyä ja kestävyyttä kehittävä sisäpyöräilytunti, missä syketaso nousee tasaisesti tunnin aikana.

PowerSpin
Tällä tunnilla haastat itsesi. Tunnilla poljetaan vauhtikestävyysalueella, välillä maksimikestävyyden rajoja koitellen… Hyppää satulaan ja viiletä kanssamme halki vaihtelevien maastojen. Tunti sopii jo jonkin verran polkeneille.

Spin 15
Tehokas vartti spinningpyörän selässä.

 

Ryhmäliikunta-aikataulu